onsdag 15 februari 2012

Barndjur?

När jag mår dåligt, är det djuren som får mig att må bättre. Därför är det så extremt irriterande med alla dessa korkade kommentarer.
"Marsvin? De tycker jag är äckliga! De ser ut som råttor!". Yttras företrädesvis av kärringar, samtidigt som de rynkar på näsan. Man ba: ????? Råttor är söta. Om du inte gillar mina djur så håll käften rent ut sagt.

En annan korkad kommentar är:
"Marsvin? Är du tio eller?". Nej, det är jag inte. Marsvin är inget barndjur. Barndjur existerar överhuvudtaget inte. Inga barn varken kan eller ska ha huvudansvaret för några djur. Det är föräldrarnas ansvar. Är för övrigt less på den här inställningen. Räcker med att titta på Eragons Facebookgrupp för att se att marsvin är ett djur som glädjer även vuxna människor. Och inte så få vuxna heller. Punkt.

Nästa grej:
"Marsvin? Varför har du inte en hund i stället?" alternativt "Ska du skaffa hund sen i stället eller?". Svaret är att ja, jag kanske kommer att skaffa hund senare i livet. Men jag kommer ändå ha marsvin. Jag har inte marsvin i stället för hund. Jag har marsvin för att jag gillar marsvin.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar