måndag 13 juli 2009

Blir så ledsen

Jag var inne i en zooaffär idag. Inte för att köpa djur eller till mina djur. Tittade i djurrummet fast jag visste att jag skulle må dåligt av det. Därinne satt två bedårande marsvinspojkar tillsammans med en lika bedårande söt kanin. Marsvinen var kanske fyra-fem månader gamla och livrädda. Satt och tryckte inne i huset, kaninen satt ovanpå.
Jag sa ingenting till zooaffärens ägare. Vad skulle jag sagt? Att man inte ska ha kanin och marsvin ihop? Ja. Att marsvinen ska ha mer hö än vad dessa hade? Ja. Jag borde frågat om vad som kommer hända med dessa underbara små marsvin om ingen köper dem? Men jag vet inte riktigt om jag vill veta.

Jag försöker skylla på att jag egentligen var där i ett annat ärende, ett jobb-ärende. Och zooaffärens ägare var jättetrevlig. Kanske hade han det sådär av okunskap.

Fan, att jag är så mesig. Varför sa jag ingenting?

Åhhh känner mest för att springa ned till zooaffären och köpa på mig alla djur de har där, råttor, marsvin, fåglar, kaniner, hamstrar, möss. "Rädda dem", vilket ju är en galet korkad tanke, då platserna genast skulle fyllas av nya djur.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar