lördag 4 juli 2009

Charlie och Madicken































Min fotosession in bed fortsätter med Madicken och Charlie "Pojken". Fast som sagt, det kommer i omvänd ordning för er. (Er, förresten? Har jag läsare? Ja, det kanske jag har nu när jag länkats från Eragons. Och när jag dessutom är med och tävlar med min sida. Det visste jag faktiskt inte när jag skapade sidan, men det gör naturligtvis inte att jag vill vinna mindre.)

Madickissi och Pojken är de som styr och ställer i buren. Charlie mest genom att vara den enda hanen (dra helst inga parelleller till människor), Madicken mer genom att ta vad hon vill ha.

Madicken kom till mig från Eragons i höstas, och hon är tre år gammal. Ett vansinnigt vackert djur, jag kan sitta och bara titta på henne och förundras. Just nu är hon nyklippt för sommaren och ser lite hackig ut i pälsen, men ändå så otroligt söt.

Till sättet är hon bestämd, lite missnöjd och full of herself. Samt charmig, go och mysig. Hon pussas på munnen när vi kollar på teve, men markerar samtidigt att hon inte är riktigt nöjd. Fast när hon legat bredvid mig på en handduk i nån kvart så brukar det gå bra att somna tycker hon.

Förutsatt dock att hon är ensam upptagen i famnen. Är någon av de andra med leder det mest till gnäll och tandagnissel.

Jag köpte alltså Madicken som vuxen, i oktober förra året. Då kom hon till mig tillsammans med Alindrine, som då var bebis. Madicken är en sheltie som från början kommer från en uppfödare. Hennes förra ägare lämnade henne till omplacering för att hon inte kunde få fler ungar. Jag tycker det var konstigt resonerat, men men. Dessutom hade hon ju aldrig hamnat hos mig om hon inte lämnats in för adoption.

Det enda jag kan tycka är lite tråkigt är att vi inte kommer få lika lång tid tillsammans, som man får när man skaffar ett yngre djur. Det är ju en egoistisk tanke i och för sig, och jag försöker njuta av varje dag jag har förmånen att dela med Madicken.

(Nu lät jag som en klyscha, men det är faktiskt sant.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar