onsdag 1 juli 2009

Länge sen

.. Jag skrev något här och det beror på att det hänt sjukt mycket de senaste två veckorna.
Inte minst har LARA flyttat hem till mig. Denna lilla flicka hette Barbie tidigare, och även om jag gillar både plast och rosa gillade jag inte just det namnet på just henne.
Så det blev Lara, efter mitt första marsvin.

Lara är vansinnigt nyfiken och pigg men springer tyvärr för livet när hon ska plockas upp ur buren. Detta beteende har nu i viss mån smittat av sig på Alindrine, så jag har kört tämjning framför tv:n någon vecka i streck nu. Dessa mina minsta tjejer lägger sig gärna skavföttes och sover när de är uppe i famnen. Ljuvligt söta!

Lara kommer från Eragons och hon hade misskötts å det grövsta hos sin tidigare ägare, som låtit henne gå med hane 24/7 och få kull på kull på kull med ungar. Djurplågeri!
När jag för första gången såg henne på Eragons hade hon två bebisar och vägde lite över 600 gram. Inte okej! Nu har hon dock ökat i vikt till 820 gram. Vi trodde ju tidigare att hon kunde vara omparad och dräktig igen men så verkar det inte vara. Verkligen tur, för frågan är om hon klarat en kull till i sitt svaga tillstånd.

Nu bor hela flocken - Lara, Alindrine, Madicken och Charlie - tillsammans i två sammansatta enmetersburar i köket.

De var på pensionat på Eragons under helgen, tydligen hade de haft himla skoj i en hängmatta där. Så jag har bestämt mig för att beställa två hängmattor på nätet. 74 kronor styck tycker jag att verkar prisvärt.
Finns på http://www.fiasbutik.com

En trimmer behöver jag också köpa till mina långhår. Går ganska långsamt att klippa dem med sax, men en kort frisyr är ju ett måste i sommarvärmen.

Återkommer. Med bilder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar