söndag 4 april 2010

Joline och Mogens

De små älsklingarna heter Joline och Mogens och är barn till Botilla och Jon. Botilla och Jon hämtade jag (räddade jag) i Halmstad. Annonsen på Blocket upptäcktes av mig och Irene samma kväll som Lara avlivats. Jag kände att jag behövde göra något.

Jag skulle hämta den lilla honan, hanen var tillbaka på zoo redan sa ägaren. Som tur var gick jag till hennes lägenhet för att hämta honan, som visade sig ha snopp. Hanen å sin sida var gravid.

Bägge två fick följa med till Göteborg. Hanen (den riktiga) valde jag att kalla för Jon och han lämnades till Eragons omplacering. Honan, lilla Botilla, flyttade in till mig.

Och förra måndagen föddes de två små. En brun hona - Joline, och en svart hane - Mogens.
Tyvärr föddes de med marsvinsförlamning och (troligen) urinvägsinfektion. Men det går framåt. Joline släpade bägge sina ben i början av veckan, nu börjar hon komma upp på dem.
Det går inte att beskriva känslan när man ser deras framsteg. Går upp i vikt gör de också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar